Boeken

Hi, jammer, geen artikel deze keer maar wel wat leesmateriaal dat ik recent (opnieuw) gelezen heb, voor mij was het een zegen, misschien is het dat voor jou ook.

 

Deze boeken zijn te bestellen bij:

Uitgeverij Shama

http://www.shama.nl/

 

HIJ HOUDT VAN MIJ!

LEREN HOE JE VANUIT DE LIEFDE VAN DE VADER KUNT LEVEN

(Wayne Jacobsen)

‘Voor hen die ernaar verlangen om als een geliefde zoon of dochter van God te leven, kan ik geen beter vervolg op The Shack (De Uitnodiging) aanbevelen dan dit boek. Het is een avontuurlijke ontdekkingsreis naar het hart van de God, van wie we hoopten dat Hij echt bestaat, en die van een ieder van ons afzonderlijk houdt met een eeuwige liefde.’

— WILLIAM YOUNG, schrijver van The Shack (De Uitnodiging)

Ben jij ook iemand die in levenssituaties reageert als een kind dat madeliefjes aan het plukken is, in een poging om erachter te komen of God eigenlijk wel van je houdt? Als jij zo iemand bent die allerminst overtuigd is van Gods liefde op die moeilijke momenten waarop je juist op Hem zou moeten kunnen vertrouwen, kan ik je vertellen dat er hoop voor je is.

Waar? Bij die bijzondere gebeurtenis in de menselijke geschiedenis die jouw plek in Vaders hart heeft veiliggesteld – het kruis, waaraan Jezus toestond dat alle zonde, schuld en schaamte opgenomen werd in Zijn eigen lichaam, zodat jij in alle vrijheid een intieme relatie met Zijn Vader kon aangaan. Daar zul je tot de ontdekking komen dat wat Hij altijd al heeft gewild, niet de angstige onderdanigheid van slaven is, maar de liefdevolle genegenheid van een zoon en dochter.

Als jouw geestelijk leven je meer het gevoel geeft dat je een prestatie moet leveren dan dat je vrijheid ervaart, en dat het meer lijkt op een inhoudsloos ritueel dan op een vreugdevolle reis, laat Wayne je dan helpen.

 

ISBN (13): 978-94-6085-010-3

224 pagina’s (Winkelprijs € 14,95)

 

 

 

 

HET NAAKTE EVANGELIE

DE WAARHEID DIE JE MISSCHIEN NOOIT IN DE KERK HOORT

(Andrew Farley)

Jezus plus niets. Honderd procent echt. Zonder toevoegingen.

Deze waarheid hoor je misschien nooit in de kerk. Het naakte evangelie is een aanval die hoofdstuk na hoofdstuk wordt gedaan op het kerkjargon en de tweeslachtigheid waar wij tegenwoordig mee worden geconfronteerd. Het laat een boodschap zien die tegelijk eenvoudig en levensveranderend is. Met een frisse kijk op de Bijbel en zonder zich te verontschuldigen. Het naakte evangelie zal je uitdagen om alles wat je dacht te weten, te herzien.

‘Hoe weet je dat je met een zeilboot op zijn scherpst voor de wind zeilt? Luister naar het suizen. Dit boek laat je zien hoe je de zeilen van je leven kunt afstellen op de wind van de waarheid, en de Geest van God ten volle Zijn werk in je kunt laten doen. Lees dit boek en hoor het gesuis.’ – Leonard Sweet, bekend schrijver: So Beautiful: Divine Design for Life and the Church

‘Wat een geweldig studieboek over de manier waarop je religieuze onechtheid aan de kant kunt schuiven en de uitdaging kunt opnemen om een normaal iemand te zijn, terwijl je tegelijkertijd een gezond christen bent.’ – Steve Arterburn, stichter en voorzitter van New Life Ministries

‘Als je er genoeg van hebt om het masker ‘Ik ben een superchristen’ te dragen, en moe en ontmoedigd bent: lees dan dit boek en ervaar de vrijheid die Jezus je geeft.’ – Mary DeMuth, schrijver, Daisy Chain en Thin Places

‘In Het naakte evangelie haalt Andrew Farley het bouwwerk van religie neer en laat hij ons de waarheid en de vrijheid zien die God voor ons heeft bestemd, om die vervolgens in een overvloedig en stralend leven te mogen ervaren.’ – Anne Jackson, schrijfster, Mad Church

Andrew Farley is voorganger van de Ecclesia gemeente (EcclesiaOnline.com). Hij is gastheer van het televisieprogramma Real Life in Christ, dat door ABC-TV in West Texas en New Mexico wordt uitgezonden. Hij  is professor toegepaste taalwetenschappen aan de Texas Tech University en woont, met zijn vrouw Katharine en zijn zoon Gavin, in Lubbock, Texas. Kijk voor meer informatie op de website TheNakedGospel.com

 

ISBN (13): 978-94-6085-012-7

240 pagina’s (Winkelprijs € 16,95)

 

 

 

DE ONBEGREPEN GOD

DE LEUGENS DIE RELIGIE OVER GOD VERTELT

(Darin Hufford)

Hebben ze je voorgelogen over God?

Zou dit er de oorzaak van kunnen zijn dat de meeste christenen toegeven dat ze zich ellendig en gefrustreerd voelen in hun geestelijk leven? Door mensen bang te maken zodat ze in het gareel blijven lopen, misvormt religie vaak de God van de Bijbel door Zijn wezenlijke natuur te verdraaien.

Maar er is meer over God te zeggen dan het religieuze oog ziet.

De uitgevers van The Shack (De Uitnodiging) hebben een uitdagend boek op de markt gebracht dat de onpeilbare liefde en genade van God verder ontvouwt. De schrijver Darin Hufford neemt als uitgangspunt de bewering dat God de liefde zelf is en houdt die tegen het licht van Gods eigen beschrijving van liefde in een van de meest geliefde passages in de Bijbel – 1 Korintiërs 13.

DE ONBEGREPEN GOD is een opmerkelijke herbezinning op het hart en karakter van de God van de Bijbel en laat zien dat Hij inderdaad de definitie van liefde is.

“Dit is een diepgaand en toch gemakkelijk te lezen boek dat ons helpt onze motieven en daden te onderzoeken in onze poging trouwe christenen te zijn. Ik beveel het aan bij hen die Christus willen volgen.” – TONY CAMPOLO, Eastern University

DARIN HUFFORD
Het is de passie van Darin Hufford om mensen te helpen de diepten van de liefde van God te leren kennen en in Zijn vrijheid te leven. Hoewel hij voorheen voorganger was en directeur van een stichting die zich inzette voor de daklozen, is hij nu een veelgevraagde spreker over relaties en geloof, gastheer van de podcast ‘Into the Wild’ (de wildernis in) en voorzitter van het Free Believers Network, dat je kunt vinden op http://www.freebelievers.com. Hij woont in Phoenix, Arizona, in Amerika, met zijn vrouwen vijf kinderen.

 

ISBN (13): 978-94-6085-011-0

221 pagina’s  € 14,95

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s