Vraagtekens 2

Zoeken naar de waarheid

vragen 2

Ik denk dat de manier waarop iedereen met elkaar zou moeten communiceren als we iets delen , is vanuit het standpunt dat we niet onze antwoorden aan elkaar opleggen maar veeleer, dat we elkaar stimuleren dat de heilige geest in ons woont, dat hij onze leraar is, en dat we vol vertrouwen naar de waarheid op zoek kunnen. Als we op onze reis inzicht krijgen over de natuur en het karakter van god, is het fijn om te delen wat we ontdekt/geleerd hebben, tewijl we ons bewust zijn dat we allemaal op reis zijn en dat we allemaal ontdekken/leren. Niemand mag zichzelf denken dat hij de absolute waarheid bezit. Terwijl we nastreven antwoorden te vinden die ons echt bevrijding brengen, is het belangrijk dat we begrijpen dat het indoctrineren met antwoorden gebondenheid voortbrengt. Door het zoeken te verwijderen is het of we iemand in een gevangenis zetten, terwijl we briefjes door de tralies aangeven terwijl we zeggen „hier is je antwoord voor vandaag“. Alleen als we elkaar en onszelf de ruimte geven om op zoek te gaan naar antwoorden, voelen we ons pas echt vrij. Ik will wel duidelijk zeggen dat ik niet schrijf omdat ik denk dat ik je iets kan leren, ik wil alleen maar delen, meer niet. Ik deel mijn ervaringen en gedachten. Als je er iets aan hebt, leuk. Als dat niet zo is, ook goed. De woorden die ik schrijf zijn slechts woorden, meer niet. Misschien moet je ze nemen met een korreltje zout. Je weet zelf wie je kunt vertrouwen. Vertrouw de heilige geest die in je is. Laat je door hem leiden in alle waarheid. Wees niet bang om vragen te stellen, antwoorden te vinden en het prachtige leven met god te ontdekken.

 

Leave a Reply

